自分への愛情のかけ方

生活の知恵的な体調管理

人生はすべてが笑える

昨日見えた不思議な患者さんのこと、

今はやりの鏡の法則やらニュートラルで物事を見てみたら、

昔昔の私でした。

 

なぜ栄養や日常生活の基本のことばっかり書いてしまうのか。

 

これはあの不思議な患者さんのように、

自分の思い込みで回りが敵だらけ、

相手は自分をきちんと扱ってはくれないもの、

自分はまともに治療も受けられない立場?に似た環境でした。

 

本来なら一番最初になぜこんなブログを書き始めたのかプロフィールなどに書くのでしょうけれど、

猪突猛進タイプなので現状打破の手段として書き始めたブログ。

 

書き込んでいて気になる題目がかっこいい最新医学なんて書くことはできなくて、(最新の情報収集はきちんとしてますよ。

FBで医者は勉強不足と悪口言われてたから誤解されては嫌です)

 

日常の些細なことを根掘り葉掘り。

 

なんでかなーと思いつつ最近内側を見るという作業を行ったのです。

 

見たくない認めたくない自分の奥底が見えました。

 

はい、私はあの不思議な患者さんの気持ちがよくわかります。

 

私が医者になった頃、

ブラック企業どころではないほとんど仕事詰めの毎日でした。

 

男性医師は可愛い看護婦さんをお嫁さんにして毎日すっきりした姿で現れます。

 

私なぞは結婚などいつの話し?状態で目の前の仕事をこなす毎日です。

 

でもそんな私でも不思議なことにお相手がみつかりました。

 

その当時の勤務先で世界の七不思議と揶揄されました。

 

そのくらい結婚できるような人間ではなかったということです。

 

一人目の子供を授かり、その後母の闘病開始。

 

主人はまだ学生であったため当然遠距離結婚です。

 

仕事子育てにおいまくられ、

時々かえって来てくれる夫への配慮が足りませんでした。

 

次男の出産間近にあの世へ行ってしまいました。

 

毎日の食事はきちんとしていただろうか、

部屋の掃除は?

結婚前になかなか自分の部屋を見せてくれなかった理由、

半分ごみ屋敷状態のためでした。

 

食事を作るはずであったのが大掃除をなり、

当時は良く理解できなかったけれど

冗談半分で「一家に一台〇〇さん。」と一応彼なりに褒めてくれました。

 

外食がほとんど。

 

試験勉強ばかりしてリラックスすることを知らない。

 

亡くなった夫の財布の中からソープランドの名刺みたい名の出てきたけど、

ほんとに行ってリラックスする余裕があったら死んでいません。

 

どうせならソープラン行ってて余裕こいて素知らぬ顔で生きていてほしかったです。

 

そんな思いがけない人生の谷底にズーンと落ち込んで、

見ないで見ないできたごめんなさいの気持ちが、

食事のバランスきちんと取れてないと困るんだよーという叫びに変わっていたのでした。

 

その当時流行っていたスピ系出版社のVOICE出版から出ていた「人生はすべて笑える」という本がなぜかボロボロの状態で目の前に現れ、

ページをめくっていたらあの不思議な患者さんは過去の私である事に気が付いたのです。

 

むかしはこの本の内容がうまく理解できませんでした。

 

”あまり愉快でないこともすべて笑って、自らを癒すことができるようになる。

みじめな目に合いそうなら、それを楽しんでもいいんじゃない? アネット・グットハート”

 

まじめに考えすぎて相手を悪者に仕立てて、

自分を守ってきたのです。

 

今は心の余裕が少しだけできたので、

笑うことができます。

 

人生のストーリ―に酔うことなく、

自分の行きたい人生を生きるための情報が今はインターネットで手に入ります。

 

その一つとして情報発信するのです。

 

まずは笑い。

 

何にも楽しいことなくても、

退屈でも自分で自分の心のケアをしてみましょう。

 

朝一番、鏡を見て笑いましょう。

 

それだけで一日のスタートが抜群に良くなります。

 

もしかしたらだけど、(もう来ないと思うけど)

あの不思議な患者さんが来たら御礼替わりにこのことお話しします。

 

今日は長々と失礼いたしました。

 

 

人生は、すべてが笑える

人生は、すべてが笑える

 

 

 

The mysterious patient that I saw yesterday.

 

Now, the law of the Mirror of the spear and see things in neutral,

 

Sekisekitei me did.




Why does it write the word of the basic of nourishment and daily life?




This is like that mysterious patient.

 

There's a lot of enemies around you

 

The other person does not treat oneself neatly,

 

Are you in a position where you can't get a decent treatment? It was a similar environment.




I would write in the profile, such as why I started writing such a blog at the very beginning,

 

The blog started to write as a means of breaking down the rusher type.




It is not possible to write the latest medicine cool subject to be bothered by writing, (the latest information collection is neat.

 

The Doctor on FB is bad at being misunderstood because of lack of study.




Inquisitive everyday trivial things.




I was doing the work of looking inside recently while thinking that somehow.




I didn't want to see it. I could see my deep depths.




Yes, I understand the feeling of that mysterious patient well.




When I became a doctor,

 

Black companies were almost every day of work stuffing.




The male doctor makes a beautiful nurse's bride, and appears refreshed every day.




When did I get married? It is a day to do the work in front of the state.




But I found the other party in a strange thing.




It was ridiculed as the Seven Wonders of the World at the work place at that time.




It was not like being able to get married that much.




The first child was conceived, and then mother's illness began.




Because the master was still a student, it is of course a long distance marriage.




The work parenting smell is

 

It was not enough consideration to the husband who sometimes came rather.




I went to the world near the birth of the second son.




Was the Daily meal tidy?

 

What about cleaning the room?

 

Why didn't you show me your room before you got married?

 

It was for a half garbage mansion state.




I was supposed to make a meal, so I cleaned it.

 

I couldn't understand it at the time.

 

In half a joke, one in the family. He gave me a compliment.




Eating out is almost.




I don't know how to relax by studying for exams.




I came out of the name like Soap land business card from the purse of the deceased husband,

 

If I could afford to go and relax, I wouldn't be dead.




I wanted you to live in the face that I did not know the body to spare and go soap run anyway.




Zune and depressed at the bottom of the valley of such an unexpected life,

 

I'm sorry I didn't see you, but...

 

The balance of the meal had changed to the shout that it was troubled if it was not able to be taken neatly.




The book "Life Is All hilarious" was out of the Voice publishing company of the speaker was popular at the time, appeared in the state of tatters somehow,

 

When I was flipping through the pages, I realized that the mysterious patient was me in the past.




In the old, I could not understand the contents of this book well.




"All that is not so amusing is that you can laugh and heal yourself.

 

If you're going to be miserable, can you enjoy it? Annette Gutthart "




I think too seriously, tailoring the other person to the bad guys,

 

I've been protecting myself.




Now I have a little bit of a mind to spare,

 

Can laugh.




Without getting drunk on the story of life

 

Information to live the life that I want to go is obtained by the Internet now.




The information is transmitted as one of them.




First, laugh.




Without having any fun,

 

Let yourself take care of your own mind in boredom.




First thing in the morning, let's laugh at the mirror.




It just makes the start of the day better.




Maybe, but I don't think I'll come.

 

When that mysterious patient comes, I will tell you this instead of thanking you.




I was very rude today.